WLOCHY PRACA


Widzisz wiadomości wyszukane dla hasła: WLOCHY PRACA





Temat: Wyjazd Włochy-praca
Czy ktoś jechał do pracy(nielegalna) jako opiekunka do osób starszych z
Wrocławia do środkowej części Włoch. Kobieta w srednim wieku(wysyła też
legalnie do parcy na hostessy) zawsze wyjeżdżaja w każdy piatek z Dworca
Autobusowego. Prosze o kontakt osoby, które wiedzą coś o tym lub same były.
pawelc@interia.pl
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: mgr farmacji / Warszawa Włochy / PRACA
Apteka zatrudni magistra na jeden lub pół etatu.

Odległość od stacji Warszawa Włochy ok. 800m.

Dogodny dojazd kolejką z Ursusa, Piastowa, Pruszkowa, Brwinowa,
Milanówka, Grodziska Mazowieckiego.

Tel.502111251
APTEKA na Solipskiej
ul. Solipska 27
e-mail: apt@solipska.pl

Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Zwejścia doUE nie mamy kompletnie żadnych korzyści
sas12 napisał:

> zniesienie wiz, ulatwienia na rynku pracy -wszystko to prawda

W sumie wolałam bezstresową i symboliczną kontrolę na niektórych granicach niż
teraz patrole straży granicznej co kilka kilometrów i ich spojrzenia jakbym była
potencjalnym bandytą. Co do rynku pracy można wpisać w wyszukiwarce:
"obozy pracy" włochy
Ciekawe wyniki

Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Zwejścia doUE nie mamy kompletnie żadnych korzyści
alfa.alfa napisał:

> sas12 napisał:
>
> > zniesienie wiz, ulatwienia na rynku pracy -wszystko to prawda
>
> W sumie wolałam bezstresową i symboliczną kontrolę na niektórych
granicach niż
> teraz patrole straży granicznej co kilka kilometrów i ich
spojrzenia jakbym był
> a
> potencjalnym bandytą. Co do rynku pracy można wpisać w
wyszukiwarce:
> "obozy pracy" włochy
> Ciekawe wyniki
>

Do gdzie ty podrozujesz? Na Bialortus? :)))



Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Zwejścia doUE nie mamy kompletnie żadnych korzyści
pies_na_czarnych napisała:

> alfa.alfa napisał:
>
> > sas12 napisał:
> >
> > > zniesienie wiz, ulatwienia na rynku pracy -wszystko to prawda
> >
> > W sumie wolałam bezstresową i symboliczną kontrolę na niektórych
> granicach niż
> > teraz patrole straży granicznej co kilka kilometrów i ich
> spojrzenia jakbym był
> > a
> > potencjalnym bandytą. Co do rynku pracy można wpisać w
> wyszukiwarce:
> > "obozy pracy" włochy
> > Ciekawe wyniki
> >
>
> Do gdzie ty podrozujesz? Na Bialortus? :)))

Nie tak dawno niemiaszki rozkręcili mi pół samochodu

Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Młodzież i prostytucja
Mieszkasz w Stolicy tak? To pewnie slyszales o agencjach. Pracuja tam w
wiekszosci dziewczyny z bylego ZSRR. Dlaczego w Polsce a nie u siebie?
Ekonomia, ot co! W Moldowie w niektorych wsiach polowa mlodych
dziewczyn wyjechala do pracy: Wlochy, Kosowo(!), Rajch, Holandia. To co
sie dzieje na granicy niemieckiej z Polkami to analogiczna sytuacja, jaka
mozna zaobserwowac na granicy z Rosja (Bezledy). Jeszcze jaskrawiej to
wyglada na granicy USA-Meksyk. Jakis wspolny mianownik? Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Piekło Polek w Szwecji
Naprawdę portishia nie wiesz co się dzieje z naszymi rodaczkami zagraniczą .Poczytaj sobie to może wtedy przejrzysz na oczy:
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/neapol.html
www.wiadomosci24.pl/artykul/praca_za_granica_polskie_niewolnice_we_wloskich_domach_22398.html
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Owacje na stojąco po wystąpieniu Kaczyńskiego w...
pozwol ze przypomne
Rywin, lub czasopisma, i ostatnie waly na gieldzie, bezpieczenstwo energetyczne
kraju
to nie byli zomowcy z Wujka ( proces trwa? skonczyl? sie ktoz to wie )

wedlug mnie starszy wiek nie zwalnia od opowiedzialnosci
bo sprawiedliwosc wyglada wtedy naprawde jak slepa dziwka a nie jak Temida

taki uklad to nie paru kolegow z jednej klasy
to sa rodzice ich dorosle dzieci, my wiecie wam, a brat jozka franek z
departamantu waszemu kuzynowi a na kampanie sie dorzucimy. itd itd
wszechobecna korupcja zaczyna sprawiac ze Polsak przypomina mafijne Wlochy
praca pojawi sie sama tylko nie przeszkadzajmy biznesowi
ale niech ten biznes bedzie czysty
bo jak na razie ja nie mam dojscia, a bez dojscia zakladanie firmy jest bezsensu

potrzebny jest rowny start i czysta gra
Ziobro zaczyna reforme sprawiedliwosci
kto najbardziej drze pysk ? stara prawnicza nomenklatura, zastanow sie dlaczego
dodam ze Ziobro nie jest artysta malarzem lecz prawnikiem.
jak z reszta wiekszosc poslow PiS, dziwne co ? Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: ILE MIEJSC PRACY POWSTALO W EU W 4 LATA ???
stary-wyjadacz napisał:

> Znowu popisujesz sie pisaniem bzdur

oryginalnie zaczales tym razem :)

> Pracownik nie moze sam ubezpieczyc sie na wypadek bezrobocia.
> Jest to obowiazkowe ubezpieczenie, za ktore skladke odprowadza pracodawca.

i moze jeszcze dotyczy to samozatudnionych oraz zatrudnionych part-time?


> Oczywiscie swiadczenia tego typu nie przysluguja pracujacym na czarno.

wow


> Twoj argument o motywacji jest wrecz smieszny. Zaklada bowiem, ze ludzie w
> swojej masie nie chca pracowac, sa leniwi i glodowy zasilek wystarcza im w
> zupelnosci.

o nie. wykrzywiasz moja teze a potem ja krytykujesz. motywacja do podjecia pracy
wzrasta wraz ze wzrostem bodzcow materialnych. a takim niewatpliwie jest brak
zasilku. chodzi mi o sklonnosci do podejmowania pracy niewdziecznej i nisko platnej


co do wloch. twoje przekonanie ze wloski urzad moze kogos do czegos zmusic mnie
rozbawilo a mzlziwosc zmuszenia do podjecia pracy... :))))

wlochy maja rekordowa szara strefe (tradycja sposob zarzadzania struktura
gospodarki stare spoleczenstwo i duzy dlug publiczny => wysokie obciazenia
scocjalne i wysokie podatki) i zaloze sie ze to sie odbija na statystykach
bezrobocia

wartaloby sprawdzic czy status bezrobotnego gwarantuje w italii bezskladkowy
dostep do publicznej sluzby zdrowia itp...

widze ze jestes bardzo przywiazany do swojego obrazu rzeczywistosci. niemniej
dziekuje za opis sytuacji na rynku pracy w usa na pewno cos w nim jest.

pozdrawiam Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Polki we Włoszech
Polki we Włoszech
Reportaż o pracy Polek we Włoszech, ciekawa lektura

www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/neapol.html Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Wlochy-praca dla pary CZY TO W OGOLE JEST MOZLIWE?
Wlochy-praca dla pary CZY TO W OGOLE JEST MOZLIWE?
witam wszystkich!
Mamy wraz z moim mezem olbrzymia chec wyjazdu do wloch na dluzej (rok lub
wiecej)oczywiscie do pracy.Czy wiecie cos na temat ofert dla par tzn. opieka
i ogrod np. albo cos w tym stylu.Czy to w ogole mozliwe.Czy takie propozycje
sie w ogole zdarzaja?Jesli ktos z was ma jakies informacje na ten temat to
blagam -dajcie znac bo juz przestaje powoli wierzyc ze ten wyjazd dojdzie do
skutku. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Praca-Włochy
Praca-Włochy
W prasie znalazłem ogłoszenie oferujące pracę we Włoszech. Mam wątpliwości co
do uczciwości pośrednika. Przedstawiająca się Pani mówi, że nazywa się
Barbara N., posługuje się nr. telefonu 694083438. Oferuje pracę na południu
Włoch w zamian za 100 euro. Zakwaterowanie jest darmowe, stawka na godzinę
wynosi 4 euro. Mam pytanie, czy może ktoś korzystał z usług tej Pani? Może mi
ją polecić jako uczciwą, czy lepiej szukać innego pośrednika. Z góry dzięki
za pomoc Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: włochy - praca - staż
włochy - praca - staż
chciałabym wyjechac na staz do wloch, tak wiec jesli wktos wie jak to
wygladaja formalnosci, bardzo prosze o pomoc. Staz chce znalezc sama, tylko
jesli nie bede skierowana tam przez jakis program typu socrates, czy leonardo
da vinci, czy to jest do zrobienia? Wolalabym oczywiscie prace, ale na to
trzeba pozwolenia, a na staz podobno nie. Czy ktos juz cos takiego probowal i
jak poszlo? dlugo to wszystko trwa?? O prace na etacie chyba juz nie bede
pytac, bo podobno ciezko zalatwic.
pozdrawiam i czekam na wiesci!!! Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WLOCHY - praca przez internet?
WLOCHY - praca przez internet?
Prosze o uwagi i porady osoby, ktorym udalo sie znalesc przez internet prace
we Wloszech. Chodzi o prace sezonowe dla mlodych osob, typu zbieranie owocow,
praca w turystyce i hotelarstwie itd. Moze polecicie jakies strony? Bede
bardzo wdzieczna za kazda refleksje na temat.
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Wlochy- praca dla kobiety w wieku 35-55 lat
Wlochy- praca dla kobiety w wieku 35-55 lat
Witam
Szukam osoby, ktora zechcialaby pomoc w prowadzeniu domu w okolicach Turynu.
Ogloszenie to jest jak najbardziej powazne. Rodzina, u ktorej i ja pracuje,
poszukuje osoby, ktora bedzie prasowala, prala, gotowala, sprzatala. Rodzina
jest wspaniala. Nie oferuja duzych pieniedzy, bo okolo 500 Euro, ale
dodatkowo daja pokoj i wyzywienie. Poszukuja osoby, ktora chcialaby u nich
zostac na wiele lat, dlatego najlepiej jesli bedzie to kobieta, ktora nie ma
wlasnej rodziny, jest wdowa albo rozwodka i sama szuka cieplego i przyjaznego
domu. Wiem, ze pieniadze nie sa najwieksze, ale ludzie sa wspaniali. Sami
pomagaja w pracy, sa bardzo rodzinni. Jezyk nie jest istotny, bowiem jestem
tutaj ja, a wiec krok po kroku naucze takze wloskiego.
Prosze o kontakt tylko osoby zainteresowane, moj mail loocynka@libero.it Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włoski obóz pracy: Polacy zaczynają zeznawać
PRZYKŁADY JAK SIĘ ŁOWI, A CO NA TO POLICJA?
Jesli chcesz dobrze zarobic i przy okazji dobrze sie bawic proponuje ci prace
jako dziewczyna immagine w popularnych klubach oraz dyskotekach wloskich!
Nie mósisz nic robic oprócz rozmowy z klientami. Wynagrodzenie ok 60-
65euro/dziennie.Zapewniamy dojazd oraz zakwaterowanie.Wydaje ci sie
nieprawdopodobne?To cala prawda!! Napisz lub wyslij sms a udziele ci wszystkich
informacji...
info@jobinfun.com
anca.smile@wp.pl
GG 7110856
Jesli chcesz dobrze zarobic i przy okazji dobrze sie bawic w pięknej Italii,
proponuje ci prace jako dziewczyna immagine w popularnych klubach oraz
dyskotekach wloskich!Zadaniem takiej dziewczyny jest rozmowa z gośćmi oraz
towarzyszenie podczas trwania dyskoteki.Właściwie nic czego nierobisz na
normalnej dyskotece w Polsce!wynagrodzenie ok 60-65euro/dziennie.Zapewniamy
dojazd oraz zakwaterowanie.Wydaje ci sie nieprawdopodobne?To cala prawda!!
Napisz lub wyslij sms i pytaj o wszystko, odpowiem na kazde
pytanie........................................
jestem tez na gg 7110856

Lubisz się bawić? Zarób na tym!! Od 1200 do 1500 euro/ miesiąc. Atrakcyjne,
dyspozycyjne czasowo hostessy 18-30 lat min. 163 cm. Praca legalna (kontrakt w
języku polskim i włoskim) i bezpieczna , czas trwania od 2 miesięcy, od zaraz,
także praca na wakacje. 0-22 498 42 83-84, 0 693 593 576 kasia@hayda.tv Kontakt:
kasia@hayda.tv; 0693593576
PRACA WLOCHY -ROLNICTWO-OPIEKA NAD STARSZYMI OSOBAMI -TELEFON KONTAKTOWY-
500212889




Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WŁOCHY PRACA - JACEK ZABORNIAK 0507724068
WŁOCHY PRACA - JACEK ZABORNIAK 0507724068
TAK POJECHAŁA MOJA MAMA DO WŁOCH DO PRACY I ZOSTAŁA W POLU JAK WIELU
LICZNYCH.POD NR.0696101162 ODBIERA TELEFON KOBIETA KIEDY PYTAM JĄ O DANE
IMIĘ I NAZWISKO ODKŁADA SŁUCHAWKĘ WCZEŚNIEJ PODAJĄC MI TE SAME INFORMACJE CO
P.ZABORNIAK. OGÓLNE INFO. TO 550 ZŁ ZA PRZEJAZD, I 50€ PO 3 TYG. ODJAZD W
CZWARTEK LUB PIĄTEK Z KRAKOWA LUB KATOWIC Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Polsko-włoska wojna o dziecko
Takich historii wydarza się setki
www.wiadomosci24.pl/artykul/praca_za_granica_polskie_niewolnice_we_wloskich_domach_22398.html
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/neapol.html
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/choroba_alkoholowa.html
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/lubia_dobrze_zjesc.html
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/gonzo_znaczy_glupek.html
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/enzo_z_palermo.html Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Randka z Włochem
dijonka napisała:

> Rades, Inez pewnie wolalaby konkretne adresy,najlepiej domowe i
> najlepiej takich Wlochow coby mowili po polsku, a i moze Lusia za
> doradztwo moglaby sie zalapac? Bo jak sama sie przyznala w szkole
> tylko rosyjskiego sie uczyla....to czemu zamiast habisia nie szuka
> np. Rosjanina, Ukrainca? To tez faceci.
No to podaje jej namiary:
W głosowaniu na najciekawszy reportaż internauci wybrali "Bigos o szóstej rano" - reportaż Małgorzaty Brączyk o młodych Polkach, pracujących jako służące we Włoszech. Właśnie teraz zaczął się dla nich sezon.
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/
>
>
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Wyjazd do pracy Włochy kontrola 26 kwietnia
Wyjazd do pracy Włochy kontrola 26 kwietnia
Witam wszystkich jestem mężem esosna3 nie będę się rozwodził na temat
rozpoznania choroby to jest znane wszystkim, którzy są w temacie.
Proszę o opinie czy jest dobrym pomysłem wyjazd do Włoch do pracy do opieki
nad starszą osobom. Dodam, że przed chorobą moja żona pracowała w takiej
pracy. Jeżeli chodzi o chorobę to na dzień dzisiejszy jest Ok ma jechać 9
marca do pracy a kontrolę na onkologii ma mieć 26 kwietnia. Dziękuje za
szczere opinie.
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WŁOCHY PRACA- JACEK ZABORNIAK
WŁOCHY PRACA- JACEK ZABORNIAK
KILKU OSZUSTÓW ZAMIEŚCIŁO OGŁOSZENIA W DODATKU WYBORCZEJ PRACA. OFRRUJĄ
PRACĘ W PRZETWÓRNI I PRZY ZBIORACH KOŁO BARI,FOGGI, BLISKO ORTA NOVA. KASUJĄ
ZA PRZEJAZD 550 ZŁ I ZOSTAWIAJĄ PO KILKA OSÓB W ODLEGŁYCH MIEJSCACH W
SZCZERYM POLU. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WŁOCHY PRACA- JACEK ZABORNIAK
WŁOCHY PRACA- JACEK ZABORNIAK
KILKU OSZUSTÓW DAJE OGŁOSZENIA DO DODATKU WYBORCZEJ PRACA. OFERUJĄ PRACĘ W
BARI, FOGGI, ORTA NOVA. ODJAZDY AUTOBUSEM MERKUS Z KATOWIC I KRAKOWA W JEDNĄ
STRONĘ ZA 550 ZŁ. PRACA JEST (NIBY) W PRZETWÓRNIACH I ZBIORACH. NR.0507 724
068 I 0696 101 162 ALE MAJĄ JESZCZE INNE Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WLOCHY:- PRACA DLA POWAZNYCH KOBIET
WLOCHY:- PRACA DLA POWAZNYCH KOBIET
Proponujemy prace STALA w Itali jako pracownice domowe.Mozliwosci tez w
hotelach i restauracjach.Kwaterunek+pelne utrzymanie+placa minimum :- 600
euro miesiecznie.Wykluczone.- alkohol+tyton.Zbedny:- Italiano
(jezyk).Niezbedna:-rzetelnosc+odpornosc+sympatia+uczciwosc.Okres minimalny:-
1 rok z przerwami-wakacj do uzgodnienia z pracodawca.Mozliwosc postepu-zmiany
finansowej+pracy z postepem znajomosci
Wloskiego.Agencje+posrednicy+wspolpraca mile widziani.OFERTY ZAWSZE
AKTUALNE.Przeslac zyciorys + foto ( tez paszportowe) do:-
jobitaly@runbox.com Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WLOCHY - PRACA DLA POWAZNYCH KOBIET
WLOCHY - PRACA DLA POWAZNYCH KOBIET
Proponujemy prace STALA w Itali jako pracownice domowe.Mozliwosci tez w
hotelach i restauracjach.Kwaterunek+pelne utrzymanie+placa minimum :- 600
euro miesiecznie.Wykluczone.- alkohol+tyton.Zbedny:- Italiano
(jezyk).Niezbedna:-rzetelnosc+odpornosc+sympatia+uczciwosc.Okres minimalny:-
1 rok z przerwami-wakacj do uzgodnienia z pracodawca.Mozliwosc postepu-zmiany
finansowej+pracy z postepem znajomosci
Wloskiego.Agencje+posrednicy+wspolpraca mile widziani.OFERTY ZAWSZE
AKTUALNE.Przeslac zyciorys + foto ( tez paszportowe) do:-
jobitaly@runbox.com Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WLOCHY:PRACA DLA POWAZNYCH KOBIET
WLOCHY:PRACA DLA POWAZNYCH KOBIET
Proponujemy prace STALA w Itali jako pracownice domowe.Mozliwosci tez w
hotelach i restauracjach.Kwaterunek+pelne utrzymanie+placa minimum :- 600
euro miesiecznie.Wykluczone.- alkohol+tyton.Zbedny:- Italiano
(jezyk).Niezbedna:-rzetelnosc+odpornosc+sympatia+uczciwosc.Okres minimalny:-
1 rok z przerwami-wakacj do uzgodnienia z pracodawca.Mozliwosc postepu-zmiany
finansowej+pracy z postepem znajomosci
Wloskiego.Agencje+posrednicy+wspolpraca mile widziani.OFERTY ZAWSZE
AKTUALNE.Przeslac zyciorys + foto ( tez paszportowe) do:-
jobitaly@runbox.com Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Czy ekonomia by sie zalamala jesli sprzataczka...
> I znowu "argument" o własnej działalności.
no bo jak wszędzie źle to jest i taka możliwość...

bo jak słyszę takie argumenty że ktoś jest wykorzystywany, że nie
będzie robił na kapitalistę, że ma swoje prawa godnośc potrzeby..
to jest jeszcze jedna możliwość założyć firmę ale to też źle

więc co lepiej siedzieć na dupie i liczyć na cud?

>
> A co jest najlepszym wzorcem?
nie wiem ale z tamtejsza korupcją mafiami itp. włochy nie są
najlepszym wzorcem uczciwości czy sprawności wymiaru
sprawiedliwości...

ot pewnie lepszym wzorcem były by niemcy...

> Między innymi dlatego, że tutaj im wolno.
a tam nie?
możesz mi podać przykład jednego cywilizowanego kraju w którym są
ograniczenia wysokości zarobków?

powiem jeszcze tak:
będąc u siebie nie mają oporów w wykorzystywaniu pracowników z
krajów świata(wliczając też polskę) ba w tworzeniu quasi więzień i
obozów pracy (włochy)
oczywiście możemy mówić tu o pewnym marginesie, patologii, itp. ale
zwróć uwage że chodzi o niskokwalifikowanych, nieznających nawet
języka, prostych ludzi... że to się dzieje tam (i tu)
czyli nie ma czegoś takiego jak inna mentalość.
wiadomo wyższa kultura, majątek i tradycja które sięgają kilka
pokoleń wstecz powoduja że ludzie się zachowują inaczej niz nasi
dorobkiewicze ale termin nowobogacki (odnoszacy sie do specyficznych
zachowań) jest znany także i tam


Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: PROSTAFF Wołomin agencja pracy (wyjazdy do Grecji)
hehe, ja tez nie zauwazylam tego napisu na stronie glownej,
no ale dobrze w takim razie czy moze mi ktos wytlumaczyc jak to sie ma do tego co jest w dziale praca/włochy gdzie przeczytac mozna o jakiejs oplacie manipulacyjnej - staralam sie wyslac do nich maila lecz niestety skrypt na stronie im padl (albo ja mam cos nie tak w ustawieniach przegladarki :) )
Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz

Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Praca -Włochy-info-PILNE
Praca -Włochy-info-PILNE
Za 3 miesiące mam wyjechać do pracy do włoch.Czy ktoś z was tam już był?
moglibyście mi poradzic co trzeba pozałatwiać tutaj w kraju,jak to wszystko
wygląda "tam"(jakies pozwolenia na prace?)będę wdzięczna za jakiekolwiek
informacje. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy-praca w recepcji
Włochy-praca w recepcji
Za tydzień prawdopodobnie wyjadę do pracy we Włoszech, do Bibione.
Praca w hotelu w recepcji. Główne języki w których się tam rozmawia
to niemiecki i włoski. Niemcy stanowią większość klientów.
Zakwaterowanie i wyżywienie zapewniają. Proponują 1500 EUR netto.
Czy ktoś z was pracował w recepcji ; to dobra, realna oferta? Jak
oceniacie? Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: czy spotkaliście się z osobą co przezyła coś takie
czy spotkaliście się z osobą co przezyła coś takie
Byłem po prostu przerażony jak mi opowiedział moja znajoma co przeżyła w Włoszech. Myślałem że obozy pracy to był tylko incydent a tu proszę:
www.reportaz-tygodnia.trop-reportera.pl/praca-wlochy/praca-wlochy/neapol.html
www.wiadomosci24.pl/artykul/praca_za_granica_polskie_niewolnice_we_wloskich_domach_22398.html
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy - praca od czerwca
Włochy - praca od czerwca
Witam serdecznie. Wybieram się do Włoch do pracy. Interesuja mnie właściwie 3
różnie miejsca. "Riccione - Rimini - Ravenna", Rzym albo poludnie dokładnie
Palermo.
Wykształcenie srednie (z hotelarstwem) znajomośc angielskiego średnia i
rosyjskiego. Prawo jazdy kat. A,B.

Jak ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać pracy, jakie są zarobki, ceny
wynajmu mieskzań pokoi itp. bardzo bym prosił o kontakt.
Napiszczie, jezeli coś wiecie maila:
slawek_ns@go2.pl Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: praca za granicą-słaba znajomość języka...
linki...
moze w Anglii? Mój mąz się rozglądal i może wujedze?

www.pracawanglii.com/
www.londyn.net.pl/index.php?id=ogloszenia
www.ogloszenia.co.uk/modules.php?name=Classifieds
www.pracawwielkiejbrytanii.pl/
i wiwle innych. Wpisz w google np. praca+wlochy, praca+szwecja...
Powodzenia
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: kto daje dziecko do żłobka od września?
do jasma76
może się spotkamy pod żłobkiem we wrześniu
Niestety,niepełny etat nie wchodzi w grę.Pracuję w amerykańskiej korporacji,mąż
też i mam taką pracę,że nie da rady inaczej.
Myślałam jeszcze o żłobku blisko pracy-Włochy lub Ursus,ale wtedy Maciuś będzie
siedział około 2-ch godzin dziennie w samochodzie,w korkach.
W Ursusie jest prywatny żłobek,ale kosztuje ...800 zł.To niewiele mniej od
opiekunki.
To smutne,ale już od kilku m-cy myślę,co z tym fantem zrobić,i nic nie
wymyśliłam.Babcie są daleko i pracują,a nawet gdyby któraś przyjechała,to nie ma
gdzie spać (mamy 1 pokój i zero wolnego miejsca).
Cierpię na samą myśl o żłobku,ale nic na to nie poradzę,niestety.
A Maciuś pierwszy tydzień będzie tylko do 12.00-tata bierze urlop i będzie go
odbierał.
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Ile przedszkoli wymienić w formularzu (W-wa)?
Ja wymieniłam 4 w najbliższej okolicy (śródmieście) i jedno obok pracy (Włochy).
Mam nadzieję, że starczy
Proponuję się zastanowić czy te dalsze przedszkola są faktycznie dla ciebie
"możliwe" tzn czy będziesz w stanie wozić do nich dziecko. Uwzględniając godziny
otwarcia, twoje godziny pracy, korki, dojazd (komunikacja? - jakie połączenia -
czy mimo niewielkiej odległości trzeba się np przesiadać? samochód? spacer - ile
czasu?, objazdy, bo czasem przedszkole niedaleko ale przez najbliższe 2 lata
droga najkrótsza jest zamknięta ze wzgl. na remonty i trasa zajmuje 30 min
zamiast 10 itd. ). Słyszałam, że bywa tak, że dziecko które dostało się do
przedszkola n-tego wyboru, bywa w nim sporadycznie właśnie ze wzgl na trudności
organizacyjne i tym samym zajmuje wirtualnie miejsce dla tych, które na prawdę
by tam chodziły.
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: oplacil sie nam oboz pracy.Wlochy otwieraja dla na
oplacil sie nam oboz pracy.Wlochy otwieraja dla na
s swoj rynek pracy na normalnych zasadach.Polacy beda traktowani tak jak
Wlosi. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Praca -Włochy
Praca -Włochy
szukam kogoś kto może ma namiary na pracę we Włoszech, pilne
b.proszę.
p. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: ILE MIEJSC PRACY POWSTALO W EU W 4 LATA ???
bush_w_wodzie napisał:

> stary-wyjadacz napisał:
>
> > Znowu popisujesz sie pisaniem bzdur
>
> oryginalnie zaczales tym razem :)
>
> > Pracownik nie moze sam ubezpieczyc sie na wypadek bezrobocia.
> > Jest to obowiazkowe ubezpieczenie, za ktore skladke odprowadza pracodawca
> .
>
> i moze jeszcze dotyczy to samozatudnionych oraz zatrudnionych part-time?

Wy chyba mowicie o dwoch roznych ubezpieczeniach.
Stary wyjadacz mowi o zasilku dla bezrobotnych a buszwewodzie o ubezpieczeniu
zdrowotnym.

> > Oczywiscie swiadczenia tego typu nie przysluguja pracujacym na czarno.
>
> wow
>
>
> > Twoj argument o motywacji jest wrecz smieszny. Zaklada bowiem, ze ludzie
> w swojej masie nie chca pracowac, sa leniwi i glodowy zasilek wystarcza im
> w zupelnosci.
>
> o nie. wykrzywiasz moja teze a potem ja krytykujesz. motywacja do podjecia
pracy
> wzrasta wraz ze wzrostem bodzcow materialnych. a takim niewatpliwie jest brak
> zasilku. chodzi mi o sklonnosci do podejmowania pracy niewdziecznej i nisko
>platnej

Chodzi ci o to,zeby wysoko wyksztalcony pracownik umyslowy po maturze nie
skalal sie praca fizyczna,nawet jakby byla lepiej platna niz umyslowa?

> co do wloch. twoje przekonanie ze wloski urzad moze kogos do czegos zmusic
mnie rozbawilo a mzlziwosc zmuszenia do podjecia pracy... :))))
>
> wlochy maja rekordowa szara strefe (tradycja sposob zarzadzania struktura
> gospodarki stare spoleczenstwo i duzy dlug publiczny => wysokie obciazenia
> scocjalne i wysokie podatki) i zaloze sie ze to sie odbija na statystykach
> bezrobocia
>
> wartaloby sprawdzic czy status bezrobotnego gwarantuje w italii bezskladkowy
> dostep do publicznej sluzby zdrowia itp...

Powraca temat ubezpieczenia.

> widze ze jestes bardzo przywiazany do swojego obrazu rzeczywistosci. niemniej
> dziekuje za opis sytuacji na rynku pracy w usa na pewno cos w nim jest.
>
> pozdrawiam

Cos musi byc w tym rynku pracy w USA,ze zarabia sie tu wiecej niz w EU i
bezrobocie tez jest mniejsze.
Ale za to w EU jest wiecej starszych budynkow!(bez kanalizacji)
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: praca-Włochy
praca-Włochy
czy ktoś może mi pomóc, to b.pilne
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy!!!praca
Włochy!!!praca
Jak szukać pracy, żeby ją znaleźć. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy - praca
Włochy - praca
czyst szansa na normalna pracę we Włoszech? bez jezyka? w jakim czasie można
nauczyć sie włoskiego? jak traktują Polaków? Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Praca - Wlochy
Praca - Wlochy
Dziewczyny, czy pracowalyscie we Wloszech jako hostessy? Zastanawiam sie nad
pewna oferta. Mam wiele obaw, bo duzo sie mowi o oszustwach itp. Bardzo
prosze o rade, wskazowke. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: PRACA-WLOCHY
PRACA-WLOCHY
czy wyjezdzal ktos do pracy we wloszech za posrednictwem
J.Kuchcik?!?!?!?!?!?!? Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Elektryk-Praca-Wlochy
Elektryk-Praca-Wlochy
Witam,

jestem elektrykiem z uprawnieniami unijnymi i jestem zainteresowany legalna
praca we Wloszech. Moze mnie ktos skierowac na odpowiedni tor, gdzie szukac
pracy w/w zawodzie?

Pozdr,

Dziex Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: praca wlochy
praca wlochy
czy moze ktos byl na oliwkach we wloszech lub grecji,jak to wszystko
wyglada,dzieki wielkie. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy - praca dla kobiet od 30 lat.
Włochy - praca dla kobiet od 30 lat.
Poszukujemy kobiet (min. 30lat) do pracy przy osobach starszych. Zarobki od
500 euro/miesiąc. kontakt: orzech17@o2.pl, tel. włochy: 0039 3931825634, tel.
polska: 0 660007925. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: szukam pracy włochy( badante) opiekunka
szukam pracy włochy( badante) opiekunka
szukam pracy jako opiekunka lub mogę kogoś zmienić ma 2-3 miesiące .włoski znam b.dobrze i mam doświadzenie Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: OSZUŚCI OGŁASZAJĄ SIĘ W WYBORCZEJ- PRACA ( WŁOCHY)
OSZUŚCI OGŁASZAJĄ SIĘ W WYBORCZEJ- PRACA ( WŁOCHY)
KILKA NUMERÓW TELEFONÓW, MIN.0507724068,0696101162 WYJAZD Z KRAKOWA I
KATOWIC . ZOSTAWIAJĄ LUDZI W POLU BEZ PRACY I WODY ITP. Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: szukam pracy Włochy,Norwegia
szukam pracy Włochy,Norwegia
szukam pracy we Włoszech lub Norwegii może być na sezon , 33 lata, j. angielski
w zawodach budowlanych -wykończeniowe ew. ogrodnictwo, inne?może ktos ma jakis
kontakt? Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Praca Włochy obawa :(
Praca Włochy obawa :(
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WLOCHY-PRACA-GOWNO A NIE PRACA
WLOCHY-PRACA-GOWNO A NIE PRACA
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy- praca
Włochy- praca
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Czy ekonomia by sie zalamala jesli sprzataczka...
truten.zenobi napisał:


> no bo jak wszędzie źle to jest i taka możliwość...
>
> bo jak słyszę takie argumenty że ktoś jest wykorzystywany, że nie
> będzie robił na kapitalistę, że ma swoje prawa godnośc potrzeby..
> to jest jeszcze jedna możliwość założyć firmę ale to też źle
>
> więc co lepiej siedzieć na dupie i liczyć na cud?

Odpowiedz mi jeszcze raz. Wszyscy mają zakładać firmy? Żołnierze, strażacy, robotnicy, kierowcy? A kto wtedy stanie przy maszynie? No kto? Kto siądzie przy kasie? Gospodarka wymaga i kierowników i robotników.

> nie wiem ale z tamtejsza korupcją mafiami itp. włochy nie są
> najlepszym wzorcem uczciwości czy sprawności wymiaru
> sprawiedliwości...
>
> ot pewnie lepszym wzorcem były by niemcy...
>

Wiesz jakie jest obciążenie systemu prawnego w Niemczech?


> a tam nie?

Nie, bo by poszli siedzieć.

> możesz mi podać przykład jednego cywilizowanego kraju w którym są
> ograniczenia wysokości zarobków?
>

Nie chodzi o ograniczenie. W USA po II wojnie stworzono silną klasę średnią. Wiesz jak? Przez odpowiednie instrumenty podatkowe. Po prostu właścicielowi nie opłacało się przyznawać sobie za dużej pensji. Bardziej mu się opłacało zapłacić pracownikowi. Jak długo ten system działał, tak długo był tam złoty okres (słynne prosperity lat 50).

> powiem jeszcze tak:
> będąc u siebie nie mają oporów w wykorzystywaniu pracowników z
> krajów świata(wliczając też polskę) ba w tworzeniu quasi więzień i
> obozów pracy (włochy)
> oczywiście możemy mówić tu o pewnym marginesie, patologii, itp. ale
> zwróć uwage że chodzi o niskokwalifikowanych, nieznających nawet
> języka, prostych ludzi... że to się dzieje tam (i tu)
> czyli nie ma czegoś takiego jak inna mentalość.
> wiadomo wyższa kultura, majątek i tradycja które sięgają kilka
> pokoleń wstecz powoduja że ludzie się zachowują inaczej niz nasi
> dorobkiewicze ale termin nowobogacki (odnoszacy sie do specyficznych
> zachowań) jest znany także i tam
>
>

A widziałeś Włocha wyzyskującego swoich tak jak to robią Polacy? Albo by poszedł siedzieć, albo lokalny mafiozo by go sprzątnął. Ot co!

Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Włochy- praca. Zbiór cytrusów, przetwórnie, magazy
Włochy- praca. Zbiór cytrusów, przetwórnie, magazy
ukazała sie informacja w gratce o pracy we włoszech
w okolicach Foggi i Ordony, to jest bzdura tam nie ma pracy to jest juz
sprawdzone nie nabierajcie sie tak jak ja OSTRZEGAM1!! Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: WŁOCHY PRACA
WŁOCHY PRACA
Rekrutacja zaczyna się od ogłoszenia w polskiej prasie, wszyscy chętni do
pracy we Włoszech mają dzwonić na podany numer komórkowy. Rozmowa
kwalifikacyjna i wszelkie formalności odbywają się przez telefon. Autokary
zabierają ich z kilku miast w Polsce, m.in. z Gdańska, Torunia, Katowic i
Krakowa. Do Włoch co kilka dni trafia "nowa dostawa" - w Foggii na Polaków
rozdzielano do jednego z obozów noclegowych, m.in. właśnie w Orta Nova.
Ogrodzone drutem kolczastym baraki bez światła i wody, ludzie śpiący na
materacach brudnych od ekskrementów, całą dobę pilnowani przez uzbrojonych
strażników - w takich warunkach koło Orta Nova mieszkali Polacy, którzy do
Włoch pojechali zarabiać przy zbiorze pomidorów - donoszą włoskie gazety i
policja. - W piątek nad ranem 80 karabinierów wkroczyło do takiego obozu -
potwierdzają polscy dyplomaci i zatrudnieni tam Polacy.
Polacy z Orta Nova wstawali o godz. 3.30 i pracowali bez
przerwy do godz. 21. Nie mogli opuszczać obozu. Raz w tygodniu zawożeni byli
do supermarketu na zakupy. Płacili za wszystko, zostawały im więc grosze albo
i to nie. Nad niepokornymi znęcali się strażnicy.
Lokalna gazeta z południa Włoch "Gazzetta del Mezzogiorno" oraz miejscowe
wydanie "La Repubblica" podały przerażające informacje, że znalezione w
kwietniu i lipcu zwłoki trzech Polaków mogą mieć coś wspólnego z tą sprawą.
Według policji zmarli śmiercią naturalną. Polacy jednak podejrzewają, że to
ci, którzy buntowali się i chcieli uciec z obozu. - Jeden zmarł w wyniku
ciężkiego pobicia. Ciało kolejnego spalono, a jego głowę owinięto skórzaną
kurtką. Inny Polak został utopiony - twierdzi konsul Centrone

Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Znowu wstyd przez Kaczynskich :(


> Hehehe. czas wyborów się pewnie zbliżał.

Wybory były w kwietniu 2006 roku, artykuł jest z października 2006. Mam
nadzieję, że ustosunkujesz się w następnym swoim poście, jaką głupotę właśnie
pieprznęłaś.


> Podkulisz ogon ty. Ten proceder trwa od kilkunastu dobrych lat. OD
> KILKUNASTU LAT. Wpadli dopiero na czlonkach unii europejskiej.

Racja. Takie demokracje zachodnie okazały się kompletnie do dupy, że dopiero po
kilkudziesięciu latach usłyszały o GUŁAGu...
Masz Ty własny rozum?

> Gdzie byla AI?

Ke? AI to służby specjalne i policja która wszystko wykryje? Widocznie polscy
prowodyrowie tych obozów, ich główni organizatorowie dobrze się kryli. A ofiary
tak bardzo bały się tych Polaków, jak już Ci wykazałem, że bali się cokolwiek
powiedzieć. I to chyba Ci polscy oprawcy liczą się na konto Polski, a nie Włoch?
A w ogóle to gdzie AI była jak rozbijano mafię pruszkowską? Czemu ona ich nie
rozbiła, tylko wszystko musiała robić polska policja, he?
Gdzie było KGB, FSB, CIA, FBI, wielokrotnie potężniejsze, a tego nie wykryły?


> Pokaż mi linki do prasy wloskiej i hiszpańskiej cwaniaczku, hehehehe.

Znasz włoski i hiszpański to sama sobie poszukaj. Mi wystarczy jak w polsce
trąbiono, że włoskie i hiszpańskie media się też tym interesują, tak samo jak
starczą te podane przeze mnie relacje włoskich protestów i tego że ich media też
się tym interesowały. Tobie żałosna idiotko jak widzę to nie starcza.

Wiesz, ja Ci z początku nawet wierzyłem, że być może tam o tym nie mówiono, nie
mogłem sobie przypomnieć, zakładałem Twoją dobrą wolę, a nie chęć kłamstwa, ale
starcyzło tylko wpisanie Obozy Pracy Włochy w wyszukiwarce, i znalazłem dwa
artykuły które obaliły Twoje bzdurne tezy. I jak tu wierzyć prawactwu? Was
zawsze trzeba sprawdzać.

I jeszcze jak mam z Tobą rozmawiać? Pytam się, czemu Polaków musiały bronić
lewackie związki zawodowe? Gdzie był PiS? Gdzie był UPR? Jakieś artykuły z
Najwyższego Czasu Korwina-Mikke mi znajdziesz, jak się wstawiał?
Bo wiesz, zgodnie z Tą twoją logiką co do AI, i Włoch, i Hiszpanii, to ja tak
samo tych PiSbolszewickich idiotów mogę oskarżyć. Tyle, że Ty nie masz nic na
ich usprawiedliwienie.

> pokaż, że potraktowano to jako skandal narodowy i nadano temu wymiar
> takiej sensacji jak choćby ta z Teletubisiami, albo spadaj.

Słuchaj idiotko. Ty jesteś ślepa i głucha, ale ja nie. Więc przyznam Ci rację,
ogłosze się prawakiem, nawrócę się na katolicyzm, jak mi znajdziesz gdziekolwiek
doniesienie prasowe, że był jakikolwiek protest w sprawie Teletubisi większy od
tego zorganizowanego przez lewackie włoskie związki zawodowe w obronie Polaków.

A jak nie, to spadaj.
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: JAPONIA, GRECJA, WŁOCHY Praca dla hostes
JAPONIA, GRECJA, WŁOCHY Praca dla hostes
OGŁOSZENIE (PRACA) Z DZISIEJSZEJ WYBORCZEJ(ogł.Aaaby}Może to ogłoszenie
bardziej pasuje gdzie indziej ponieważ:
Artykuł 204 kodeksu karnego:
§ 4. Kto zwabia lub uprowadza inną osobę w celu uprawiania prostytucji za
granicą,podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
A CO WY O TYM SĄDZICIE?
O zadaniach czekających na przyszłe hostesy możemy się dowiedzieć ze strony
firmy rekrutacyjnej TALENT-MODELS.COM
"Na czym polega praca hostessy? ..
Zaproszona za pośrednictwem kelnera do stolika hostessa, ma za zadanie
zachowywać się tak, by klient dobrze czuł się w jej towarzystwie i wrócił
jeszcze kiedyś do tego samego lokalu. Jakie obowiązki ma hostessa? Hostessa
musi przebywać na terenie lokalu w godzinach pracy (zazwyczaj 22:00 - 4:00).
Musi podtrzymywać konwersację z klientem i być dla niego zwyczajnie
sympatyczna.. Poproszona do tańca, powinna zatańczyć. Powinna nie nachalnie
(!) sugerować klientowi możliwość zakupu napoi i dań serwowanych w lokalu.
Powinna mile pożegnać klienta, który opuszcza lokal i zaprosić go do
odwiedzenia klubu ponownie.
Czy hostessa musi znać miejscowy język? Niekoniecznie.(pnk.wcześniej” Musi
podtrzymywać konwersację z klientem” hi hi) Włoski,Grecki i Japoński jest
językiem dla Polaków nieco jeszcze egzotyczny. Jednocześnie jest bardzo
prosty, a sami Włosi,Grecy i Japńczycy komunikują się bardzo czytelnie
(manualnie?). Na początek wystarczą więc podstawy angielskiego.. Na miejscu
obecni są polscy rezydenci, których zadaniem jest między innymi "ułatwienie"
Ci pokonania wszelkich problemów natury językowej, organizacyjnej i
orientacyjnej
Gdzie hostessa będzie pracowała? Miejscem pracy jest jeden z lokali
gastronomiczno-rozrywkowych usytuowanych w dużych aglomeracjach miejskich lub
w ich okolicach. Nasi zagraniczni partnerzy współpracują od wielu lat z
kilkudziesięcioma takimi lokalami. To, w którym będziesz pracowała, zależy
od tego jakie będzie akurat w tym okresie zapotrzebowanie.
Jakie są warunki zakwaterowania? Dziewczęta są zakwaterowane w niedużej
odległości od miejsca pracy w skromnych dwu-, trzypokojowych apartamentach,
po dwie, góra trzy osoby w pokoju. Czynsz za mieszkanie potrącany jest przez
pracodawcę od kwoty brutto pensji. Do pracy będziesz dowożona busem należącym
do właściciela lokalu.
Ile hostessa będzie zarabiała? Zarobki dla hostess kształtują się na poziomie
xx euro brutto za noc pracy. Co po odliczeniu wszelkich podatków, składek
ubezpieczeniowych, czynszu za mieszkanie i innych opłat daje minimum xx euro
netto. Do tego hostessa dostaje prowizję od drinków i dań, które w jej
obecności nabyli klienci lokalu. Prowizja ta zależy wyłącznie
od "efektywności pracy hostessy", więc warto pracować aktywnie. Za dni wolne
od pracy, a także dni spędzone na zwolnieniu chorobowym pracodawca nie płaci.
Ile czasu mogę pracować ? Kontrakty w zależności od indywidualnych potrzeb i
możliwości(Zużycie?) trwają od 8 tyg. do 6 m-cy. Konieczna jest wcześniejsza
deklaracja, na jaki czas zamierza się wyjechać. Czas ten można wydłużyć do
wyżej wymienionego maksimum. Skrócenie go powoduje pewne ściśle określone w
umowie konsekwencje. Jak wygląda sprawa przejazdu do Włoch? Forma przejazdu
jest każdorazowo dostosowana do liczebności wyjeżdżającej grupy. Koszty
przejazdu pokrywają dziewczęta. Najczęściej grupa jedzie razem z Warszawy,
gdyż każdorazowo dziewczęta muszą przejść w Warszawie nieodpłatne szkolenie z
tematu "asertywności", przygotowujące je do "trudnych" sytuacji, z którymi
mogą się spotkać w pracy oraz skorzystać z porady naszego stylisty. W
Warszawie odbywa się też podpisanie umowy.
Kiedy mogę wyjechać do Włoch? Wyjazdy odbywają się każdego 15 i ostatniego
dnia miesiąca. W Warszawie należy być na dzień przed wyjazdem, aby odbyć
szkolenia i podpisać umowę. Co powinnam zabrać ze sobą? · kosmetyki do
makijażu: podkład, cienie do powiek, pomadki do ust, kredki do oczu, tusz do
rzęs, · kosmetyki toaletowe · kilka kompletów stroi wieczorowych (sukienek,
eleganckich spódnic i bluzek, wygodnych butów na wysokim obcasie) · dowód
osobisty i paszport
Czy mogę tam pojechać z koleżanką? Oczywiście tak, pod warunkiem, że
koleżanka również będzie spełniać kryteria stawiane kandydatkom. Wasz wspólny
pobyt i praca będą z całą pewnością dla Ciebie dużo łatwiejsze i
przyjemniejsze. Jeśli wyjedziecie w tym samym terminie, to z założenia
będziecie pracować i mieszkać razem.
Agencja Artystyczna Hayda P & P
biuro: ul. Inżynierska 6
Obejrzyj resztę postów z tematu



Temat: Polaków we Włoszech pilnowali kryminaliści
Włochy PRACA dokladnie w tym miejscu!!
Małopolska 27-09-2004

Wywiezieni w pole


Miała być pośredniczką w organizowaniu wyjazdów zarobkowych do Włoch, stała się
współuczestniczką przestępstwa


(INF. WŁ.) Ma 38 lat, ale przygnieciona życiowymi problemami wygląda na więcej.
Tylko oczy, duże, niebieskie, są pełne blasku. Zwłaszcza wtedy, gdy patrzy na
swoją córkę Karolinę - studentkę dziennikarstwa UJ. To Karolina wysłała
wstrząsający w treści e-mail do redakcji, prosząc nie tyle o pomoc, co o
psychicznie wsparcie. Karolina wierzy, że historia jej matki, opowiedziana
przez dziennikarza, będzie dla tej ostatniej rodzajem katharsis. Dla
czytających zaś przestrogą, aby nawet wtedy, gdy zostaną bez środków do życia,
nie decydowali się na pracę w charakterze słupa.

Małgorzata W., absolwentka Technikum Ekonomicznego, przez wiele lat pracowała w
handlu. Kilka lat temu spotkało ją nieszczęście - nagłe pogorszenie stanu
zdrowia i operacja kręgosłupa. Gdy wyszła ze szpitala, jej sytuacja była nie do
pozazdroszczenia. Nie miała pracy ani prawa do świadczeń z ZUS. Gdyby nie pomoc
ojca, który kilka miesięcy później zmarł, nie miałaby czym nakarmić siebie i
córki. Przez pewien czas udało się jej zatrudnić w charakterze przedstawiciela
handlowego jednej z firmy. Później sprzedawała choinkowe bombki, stojąc z dużą
walizą na placu Kleparskim w Krakowie. W takiej sytuacji zastała ją
przyjaciółka sprzed lat, proponując, iż skontaktuje Małgorzatę z osobami,
dzięki którym będzie mogła zarobić.

Monika P. i Ewa K., młodsze o kilka lat od Małgorzaty mieszkanki Krakowa,
obiecały dobry zarobek. Wymagania miały niewielkie. Małgorzata, mająca
mieszkanie w centrum Krakowa, miała być pośrednikiem w organizowaniu wyjazdów
zarobkowych do Włoch.

Pod ogłoszeniem o treści: "praca dla mężczyzn we Włoszech", zamieszczanym w
prasie na terenie Podkarpacia i Lubelszczyzny widniał krakowski numer telefonu
Małgorzaty W.

- Zainteresowanie tą oferta było ogromne, niemal


bez przerwy

odbierałam telefony. Przy aparacie miałam karteczkę (jest w sądowych aktach) na
której Monika P. napisała mi, co mam mówić chętnym do pracy. Co? Tylko to, że
jest to praca przy zbiorze pomidorów i że trzeba najpierw zapłacić 300 zł
wpisowego a później, we Włoszech 500 tys. lirów, plus oczywiście koszty
przejazdu busem. Monika P. i Ewa K. cały czas były ze mną wyłącznie w kontakcie
telefonicznym. Nie pojawiły się nawet w zaplanowanym dniu wyjazdu. Zapewniały,
że są już we Włoszech, aby przygotować miejsca pracy.

Małgorzata W. twierdzi, że cała grupa z nią, jako opiekunem, była już gotowa do
odjazdu, gdy zadzwoniła Monika P. z poleceniem, aby jeszcze zanim wyruszą do
Włoch zebrała od każdego kandydata do pracy po 500 tys. lirów. Uczyniła to,
chociaż niektórzy protestowali. - Pieniądze wiozłam w czarnej aktówce, w której
była również lista pasażerów. Celem naszej podróży miało być pierwotnie
miasteczko Termolii koło Neapolu, ale po drodze Monika P. skierowała nas
telefonicznie do miejscowości Folgi. Gdy tam dojechaliśmy, zjawiła się Monika
P. i od razu zabrała aktówkę z pieniędzmi - kontynuuje swoją opowieść
Małgorzata W. - P. powiedziała, że mamy jechać busem za samochodem mirafiori,
do którego sama wsiadła. Zatrzymaliśmy się na wypalonym przez słońce pustym
polu. Z mirafiori wysiadł jakiś Arab, który przedstawił się jako Mohamed i
łamaną polszczyzną powiedział, że kandydaci do pracy mają w tym miejscu
wysiąść. Mężczyźni zabrali swoje bagaże i zostali w szczerym polu trochę
oszołomieni. Nie zdążyłam się z nimi pożegnać, bo kierowca chciał jak
najszybciej wracać do kraju. Już po 2-3 godzinach jazdy w kierunku Polski i
Krakowa odebrałam pierwszy telefon od moich podopiecznych. Skarżyli się, że
nikt się nimi nie zajął, że są w innym miejscu, nie tym, w którym mieli być i
że wszystko to wygląda


bardzo podejrzanie.

Zaniepokojona, wykręciłam numer telefonu komórkowego Moniki P. Ona uspokajała,
że Mohamed na pewno o nich zadba. Jednak telefony od Polaków nie milkły. Gdy
dojechaliśmy busem do Polski, kandydaci do pracy z mojej grupy dali znać, że są
na dworcu w Neapolu i zdecydowali się wracać do kraju. Przy okazji usłyszałam
niepochlebne opinie na swój temat. Próbowałam porozumieć się z Moniką P. i Ewą
K., ale wyłączyły telefon. Powoli docierało do mnie, że ja znalazłam się w
podobnej sytuacji jak ci mężczyźni.

Córka uświadomiła Małgorzacie, że jej sytuacja jest bardzo zła, bo oszukani
kandydaci do pracy mieli kontakt wyłącznie z nią, nie z Moniką P. i Ewą K. To
jej - Małgorzaty W. numer telefonu widniał na ogłoszeniu; ona była kasjerem i
pilotem w drodze do Włoch.

W końcu zdecydowała się złożyć zeznania w prokuraturze. Na tej podstawie, już
następnego dnia zatrzymano Monikę P. i Ewę K. Okazało się, że K. była już
karana (z art. 286 par. 1 kk) za podobne przestępstwo. Obie wyszły z aresztu po
wpłaceniu przez rodzinę kaucji, ale prokurator wydał im nakaz opuszczania kraju
i odebrał paszporty. Wobec Małgorzaty W. nie zastosowano żadnego środka
zapobiegawczego. Miała być


koronnym świadkiem

w tej sprawie.

Akt oskarżenia wpłynął do Sądu Rejonowego w Rzeszowie w maju ub. roku. 19
mężczyzn, niefortunnych pracowników na włoskich plantacjach opowiadało, że
zakwaterowano ich w szczerym polu, w rozpadającej się stajni, bez sanitariat% Obejrzyj resztę postów z tematu